Pažintis su Klaipėdos naftos terminalu: garus surenkame ir smarvės nėra

Kai sekantį kartą laivu plauksite pro Klaipėdos uosto vartus, atkreipkite dėmesį į pirmąsias krantines. Tai – didžiulio Klaipėdos naftos terminalo krantinės, o vamzdžiais, kuriuos regite, naftos produktai keliauja į laivus.

„Tai – strateginės reikšmės įmonė – mūsų langas į naftos produktų importą ir eksportą.“, – sako „Klaipėdos nafta“ terminalų valdymo tarnybos direktorius Dainius Čiuta. Iš čia naftos perdirbimo gamykloje Mažeikiuose pagaminti produktai keliauja į Europos šalis, Afriką, net JAV. Be to, laivai – tik viena iš transportavimo priemonių.

„Su naftos produktais šiandien dirbame labai lanksčiai – į geležinkelius, į autocisterną, iš jos, į laivą, iš jo, net ir tarp laivų galime perkelti“, – sako „Klaipėdos nafta“ produktų ir procesų kokybės kontrolės skyriaus vadovas Ramūnas Kregždys. Įdomu tai, kad kai kurie produktai būna itin klampūs. Pavyzdžiui sunkiojo mazuto užšąlimo stingimo temperatūra yra maždaug 30 laipsnių šilumos. Norint iš geležinkelio cisternų išpumpuoti atvežtą mazutą, tenka jį gerokai pakaitinti.

Daugiau apie Klaipėdos naftos terminalą žiūrėkite laidoje „Mokslo sriuba“:

„Mokslo sriubą“ galima ragauti sekmadieniais 12 val. per LRT Plius ir LRT.LT.